HomeLatest ThreadsGreatest ThreadsForums & GroupsMy SubscriptionsMy Posts
DU Home » Latest Threads » Forums & Groups » Main » General Discussion (Forum) » This message was self-del... » Reply #27

Response to dae (Reply #23)

Sat Nov 26, 2016, 12:51 AM

27. Saw that. Alternet also has a piece up re: gov't connections.

Washington Post Promotes Shadowy Website That Accuses 200 Publications of Being Russian Propaganda Plants
The anonymous PropOrNot is calling for investigations of websites including Wikileaks and major progressive publications.

Despite the Washington Post’s charitable description of PropOrNot as a group of independent-minded researchers dedicated to protecting the integrity of American democracy, the shadowy group bears many of the qualities of the red enemies it claims to be battling. In addition to its blacklist of Russian dupes, it lists a collection of outlets funded by the U.S. State Department, NATO and assorted tech and weapons companies as “allies.” PropOrNot’s methodology is so shabby it is able to peg widely read outlets like Naked Capitalism, a leading left-wing financial news blog, as Russian propaganda operations.

(snip)

Although PropOrNot’s hidden authors claim, “we do not reach our conclusions lightly,” the group’s methodology leaves more than enough room to smear an outlet on political grounds. Among the criteria PropOrNot identifies as clear signs of Russian propaganda are, “Support for policies like Brexit, and the breakup of the EU and Eurozone” and, “Opposition to Ukrainian resistance to Russia and Syrian resistance to Assad.”

By these standards, any outlet that raises the alarm about the considerable presence of extreme right-wing elements among the post-Maidan Ukrainian government or that questions the Western- and Saudi-funded campaign for regime change in Syria can be designated a Russia dupe or a paid agent of the FSB. Indeed, while admitting that they have no idea whether any of the outlets they blacklisted are being paid by Russian intelligence or are even aware they are spreading Russian propaganda, PropOrNot’s authors concluded that any outlets that have met their highly politicized criteria “have effectively become tools of the Russian intelligence services, and are worthy of further investigation.”



http://www.alternet.org/media/washington-post-promotes-shadowy-website-accuses-200-publications-russian-propaganda-plants

Cannot reply in locked threads

Back to OP Alert abuse Link to post in-thread

Always highlight: 10 newest replies | Replies posted after I mark a forum
Replies to this discussion thread
Arrow 44 replies Author Time Post
kimbutgar Nov 2016 OP
Squinch Nov 2016 #1
eppur_se_muova Nov 2016 #2
SHRED Nov 2016 #3
mcar Nov 2016 #4
regnaD kciN Nov 2016 #5
kimbutgar Nov 2016 #9
nashville_brook Nov 2016 #15
juxtaposed Nov 2016 #10
NYC Liberal Nov 2016 #28
Mosby Nov 2016 #39
NYC Liberal Nov 2016 #40
Jake Stern Nov 2016 #6
yardwork Nov 2016 #14
Hekate Nov 2016 #19
Yo_Mama_Been_Loggin Nov 2016 #30
Jake Stern Nov 2016 #38
superpatriotman Nov 2016 #7
uppityperson Nov 2016 #8
Sherman A1 Nov 2016 #11
Behind the Aegis Nov 2016 #12
.99center Nov 2016 #13
cpwm17 Nov 2016 #16
Lithos Nov 2016 #17
DirkGently Nov 2016 #18
dae Nov 2016 #23
LineLineLineReply Saw that. Alternet also has a piece up re: gov't connections.
DirkGently Nov 2016 #27
suffragette Nov 2016 #37
drmeow Nov 2016 #20
dae Nov 2016 #24
LongTomH Nov 2016 #21
Lithos Nov 2016 #22
Liberal In Texas Nov 2016 #25
Grey Lemercier Nov 2016 #34
Lithos Nov 2016 #35
moondust Nov 2016 #26
kimbutgar Nov 2016 #29
Liberty Belle Nov 2016 #31
Miles Archer Nov 2016 #32
marlakay Nov 2016 #42
Grey Lemercier Nov 2016 #33
Arazi Nov 2016 #36
Grey Lemercier Nov 2016 #41
BainsBane Sep 2017 #43
NurseJackie Sep 2017 #44
Please login to view edit histories.